Suveica Mamei Ruţa din Mândra ( Ţara Făgăraşului, Transilvania, România) este, se pare, "cea mai celebră suveică din lume după cea a Penelopei" - un obiect românesc, autentic, cu care se ţese pânza în război. Mama Ruţă era o femeie simplă, care şi-a dorit ca lemnul vechi (cu care a muncit toată viaţa ca să facă zestre pentru unul sau altul) să plece într-o călătorie iniţiatică pe mapamond, în locul ei. Să descopere lumi fascinante şi să le spună şi altora poveşti despre România frumoasă, despre firescul, rostul şi rânduiala neamului ăstuia al nostru, despre cum se ţes, la propriu şi la figurat, trăistuţele din Ţara Făgăraşului. "Avem o traistă mare pe sufletul nostru. Care trebuie să fie frumos ţesută. Cu aia mergem şi în vecini, şi la pretini şi la neamuri şi la nuntă şi la oraş şi… dincolo. Trebuie să fim foarte atenţi ce băgăm în ea. Să avem să lăsăm la toată lumea cîte ceva bun şi să ne mai rămâie şi de plătit vămile văzduhului când om pleca…” Mama Ruţă. În lungul, latul şi rotogolul pământului, sunt zeci de oameni care aşteaptă suveica, o plimbă, o dau de la unul la altul şi îi leagă câte o amintire, plus o poveste de drum şi fotografii pentru pagina ei de internet... Aceștia se numesc CĂLĂUZE. Povestea noastră este tot mai des catalogată drept "unul dintre cele mai duioase și interesante proiecte internaționale de călătorie" Proiectul poartă semnătura nepoatei Mamei Ruța, Alina Zară (Muzeul de Pânze şi Poveşti Mândra - atelierele Mândra Chic)


marți

cu Razvan Cismigiu la concert Michael Buble (Dusseldorf)



-->
" Dupa asteptari indelungi, vine in sfarsit data plecarii spre Dusseldorf.  Buble ne asteapta. Cu suveica pitita printre haine ajungem in Koln unde ne intampina gazdele, Valentina si Flavius (bunii mei prieteni). Tot in aeroport ii cunoastem si pe ceilalti fani Buble, care aveau sa stea cu noi. Asa am facut o gasca de 8. Prima zi am petrecut-o in Koln. Am vazut Dom-ul ( cica al 2-lea ca marime din Europa. Daca m-au mintit ei va mint si eu pe voi) O masa buna si o plimbare prin centru a fost tot ce ne trebuia sa ne oboseasca. Seara am plecat spre Dusseldorf unde am inceput sa facem planul pt a doua zi - mergem in Amsterdam. De unde!!! Ne-am trezit toti pe la 11-12 si am amanat pt inca o zi.  Astfel am ajuns sa colindam strazile Dusseldorf-ului. Suveica a vazut Alstad-ul (centrul vechi), Rinul, cladirile de birouri cu forme ciudate si a jucat golf (ii multumim lui Ionut pt. crose).


 Primaria Dusseldorf
 Malul Rinului






 Cologne Cathedral - interior, exterior


-->
In alta zi am dus suveica sa vada Dusseldorful din turnul televiziunii. Am ajuns chiar la apus si imagine e greu de descris...superb.



-->
 Dupa o alta noapte lunga de planificari am reusit sa ne trezim si sa mergem in Amsterdam. Stiam ca suveica a mai fost acolo dar, dupa cum am descoperit, in Amsterdam vrei sa te intorci iar si iar. Asa ca am luat-o la pas printre oameni "relaxati", biciclete si canale. Ne-am tras in poze, am intrat in coffe shop-uri, am mancat o shaworma (doar suntem romani) si bineinteles am am ajuns in Red Light District. Femei frumoase, urate, grase, slabe, tinere, batrane, albe, negre...toate cu un singur scop - sa ne atraga in camera obscura din spatele cortinei. N-au reusit dar efectul vizual a fost maxim. :) Ne-a placut tare mult Amsterdamul si sigur o sa ne intoarcem! 







-->
A venit in sfarsit marea zi a concertului si plecam spre Kopi Arena in Oberhausen unde se tinea evenimentul. Intr-o arena facuta doar pentru concerte ne astepta un super concert. In deschidere au cantat cei de la Naturally 7( incredibil ce pot face baietii aia). Dupa vreo 45 min de muzica vine o pauza de 15 min si incepe...Cry me a river...sala se dezlantuie! Nu stiu la cate concerte a fost suveica dar la asta sigur i-a placut. Omul ala stie sa faca spectacol - e o combinatie intre muzica buna si stand up comedy. Nu ai cum sa te plictisesti. Finalul a fost genial, ne-a cantat cateva versuri fara microfon (acustica era incredibil de buna). 

 gazdele noastre Valentina si Flavius




-->
A fost o vacanta de neuitat iar daca suveicai nu i-a fost rusine cu mine atunci abia astept sa o duc in Yacht Week in Croatia. Pana atunci astept telefonul care sa ma anunte urmatoarea ei destinatie. Razvan Cismigiu
 
P.S.: Valentina, Flavius, Andreea,Alexandru, Alina, Roxana, Cristiana & me - am contribuit si noi, cu drag, la implinirea dorintei  mamei Ruţa."