Suveica Mamei Ruţa din Mândra ( Ţara Făgăraşului, Transilvania, România) este, se pare, "cea mai celebră suveică din lume după cea a Penelopei" - un obiect românesc, autentic, cu care se ţese pânza în război. Mama Ruţă era o femeie simplă, care şi-a dorit ca lemnul vechi (cu care a muncit toată viaţa ca să facă zestre pentru unul sau altul) să plece într-o călătorie iniţiatică pe mapamond, în locul ei. Să descopere lumi fascinante şi să le spună şi altora poveşti despre România frumoasă, despre firescul, rostul şi rânduiala neamului ăstuia al nostru, despre cum se ţes, la propriu şi la figurat, trăistuţele din Ţara Făgăraşului. "Avem o traistă mare pe sufletul nostru. Care trebuie să fie frumos ţesută. Cu aia mergem şi în vecini, şi la pretini şi la neamuri şi la nuntă şi la oraş şi… dincolo. Trebuie să fim foarte atenţi ce băgăm în ea. Să avem să lăsăm la toată lumea cîte ceva bun şi să ne mai rămâie şi de plătit vămile văzduhului când om pleca…” Mama Ruţă. În lungul, latul şi rotogolul pământului, sunt zeci de oameni care aşteaptă suveica, o plimbă, o dau de la unul la altul şi îi leagă câte o amintire, plus o poveste de drum şi fotografii pentru pagina ei de internet... Aceștia se numesc CĂLĂUZE. Povestea noastră este tot mai des catalogată drept "unul dintre cele mai duioase și interesante proiecte internaționale de călătorie" Proiectul poartă semnătura nepoatei Mamei Ruța, Alina Zară (Muzeul de Pânze şi Poveşti Mândra - atelierele Mândra Chic)


miercuri

cu Elena la ski in Alpii Francezi




LA ski Suveica a plecat cu Elena pentru a pierde in zapada dragul si dorul de Venetia.  Gasca: Elena si suveica - Bucuresti, Max si Beppe - Venezia, Alexandra si Ale – Liverpool.
Locatie : Valloire – statiune situata la 1430 m altitudine, in Alpii Francezi. Are cam 150 km de partii, peste 60% din ele fiind situate la  2000 m altitudine. Se poate schia pana pe la 2500 m. Si merita macar pentru peisaje ...







Elena : "Pentru cei care sunt novici in ale sporturilor de iarna, exista la Valloire École du Ski Français, cea mai mare scoala de schi din Franta. Acolo am dus si suveica noastra.. asa, ca sa ii starnim putin interesul. Si s-a comportat remarcabil inca de la prima tura:)"



"Ne-am mai plimbat prin statiune, am admirat marmotele de plus in toate formele si marimile posibile (e un fel de simbol/mascota a  regiunii ), am admirat vitrinele pline cu ciocolata (specialitati din regiune, facute de localnici...o minunatie !!!) Si ne-am indopat, pentru ca nu ne am putut abtine si eram siguri ca a doua zi o sa ardem caloriile in plus... pe partie! E minunat sentimentul!





"Am scos suveica in oras, ca sa se cunosca si sa se imprieteneasca mai bine cu baietii. Asa ca am dus-o la biliard si la bowling. Apoi am facut o sedinta foto cu ea pe balconul vilei in care am fost cazati. Era la baza partiei si vedeam statiunea de sus. Inutil sa mai precizez ca a trebuit sa scot o patura si un sezlong, ca sa poata dormi acolo. Se indragostise inca o data...





"Am mai fi stat mult si bine acolo. S-a tolanit pe harta statiunii si ne-am rugat ceva de ea pana sa ne pregatim de impachetat. Am plecat insa pentru a ajunge la timp in Romania, ca sa ne intalnim cu prietenii nostri din Agentia de-mplinit dorinte la "Petrecerea feisbuchistilor" din 6 februarie. Suveica a primit o insigna, care sa-i aminteasca de Valloire si sky –pass-ul meu si al Alexandrei.  A fost cuminte, frumoasa, a povestit tuturor de Romania si de dorul ei de duca prin lume. Baietii s-au indragostit iremediabil de ea, dar micuta a plecat demna, lasand in spate amintiri  si o dara de parfum de... Fagaras:)"